שאלות נפוצות

 

עד מתי הפרויקט ממשיך?

 אוניברסיטת חיפה נמצאת כגוף האחראי על ההטמעה של הפרויקט עד סוף 2018. בתקופה זו יתבצע איסוף נתונים בכל מחוזות השונים. אנו רואים בתקופה זו תקופת הסתגלות ולמידה של תהליכי הערכת תוצאות, שימושיהם ויתרונותיהם, ותקופה שבה יוטמע בהדרגה השימוש השוטף בכלים להערכת תוצאות במערך השירותים. בתום התקופה, אנו שואפים למציאות שבה נתונים שייאספו באופן שוטף במסגרות השקום, תוך שימוש בכלים אחידים, ישמשו הן את מקבלי ההחלטות והן את צרכני וצוות השירותים לצורך שיפור השירותים והפיכתם ליותר ויותר מכווני החלמה.

 

האם זה מחקר?

 לא. מטרת הפרויקט היא למידה מהאנשים הצורכים את השירותים על התהליכים האישיים שהם עוברים, פעם בשנה במטרה לשפר את מערך שירותי סל שיקום.

 

אילו צעדים ננקטים על מנת לשמור על הסודיות של הצרכנים?

 כל עובדי פרויקט מדדי תוצאה חתומים על סודיות ומחלקת מידע והערכה של משרד הבריאות דואגת לשמור על פרטיותן על סודיות השאלונים הנכנסים למערכת המחשובים בצורה מקסימלית.

 

מי משתתף בפרויקט?

 משרד הבריאות שואף לשמוע את קולם של כל  מקבלי השירותים ושל כל אנשי צוות המלווים את הצרכנים. 

 

שאלות נפוצות הנוגעות לשאלון

 

האם ניתן לעשות הפסקה באמצע מילוי השאלון?

 כן. לא חייבים למלא את השאלון בבת אחת. ניתן לעשות הפסקה ולאחר מכן לחזור למילוי השאלון, כדי שתתקבל תמונה מלאה.

 

כמה זמן לוקח למלא את השאלון?

 פרק הזמן למילוי השאלון משתנה מאדם לאדם. הערכה כללית לפרק הזמן הדרוש הינה כ- 30 דקות.

 

כל כמה זמן ימלא הצרכן את השאלון?

 האדם ממלא את השאלון אחת לשנה. במידה ומילא במסגרת אחת בה מקבל שירות, לא יצטרף למלא שוב במסגרות נוספות.

 

כל כמה זמן ימלא איש הצוות את השאלון?

 בדומה לצרכני השירות, איש הצוות ימלא את השאלון אחת לשנה, בסמוך למילויו של האדם. במידה והצרכן לא מילא את השאלון מסיבות שונות, אין למלא שאלון איש צוות מקביל.

 

אם הצרכן לא יבין את השאלון, מי יעזור לו?

 הצוות במסגרת יקבל הכשרה, לצורך מתן תמיכה במשתקם במילוי השאלון.

 

איך אדע אם הצרכן מילא כבר את השאלון במסגרת אחרת?

 על מנת למנוע כפילות של מילוי השאלון מספר פעמים על ידי אותו צרכן, ניתן לפעול במספר דרכים: מומלץ לשאול את הצרכן אם מילא בחודשים האחרונים את השאלון או לברר עם המסגרות הכוללניות המלוות אותו אם כבר מילא את השאלון שם. בנוסף, ניתן להיעזר במלווה המסגרת במקרים מיוחדים.

 

מדוע יש לכתוב שם ותעודת זהות בשאלון?

 התהליך של מילוי השאלונים כרוך בהזדהות של הצרכן. בעוד שחלק מהצרכנים יכולים לחוש מאוימים מכך, יש להסביר להם שתהליך הזיהוי שלהם נועד על מנת להחזיר להם את תמונת המצב האישית בלבד. מרגע שמופקת תמונת המצב, כל שימוש נוסף בנתונים נעשה לאחר ערבול שלהם לצורך שימוש אנונימי בנתונים. באופן זה, המשוב שמופק למסגרת וכן הדוח השנתי מכיל נתונים אנונימיים של הצרכנים.  

 

שאלות שנוגעות לתמונת המצב

 

האם תמונת המצב יכולה להחליף את התוכנית השיקומית של האדם?

 לא. תמונת המצב אינה מהווה תחליף לתוכנית השיקומית, אלא מסייעת בבנייתה. תמונת המצב של האדם מאפשרת עצירה בתהליך השיקומי השגרתי לצורך הערכת תחומי החיים של האדם ושמיעת קולו לגביהם. כחלק מהשיח על תמונת המצב ניתן לבסוף להתמקד בתחומים בהם האדם מעוניין לקדם שינוי ולבנות את התוכנית השיקומית כמקובל במסגרת.

 

מי רואה את תמונת המצב של האדם?

 תמונת המצב היא של הצרכן שמילא את השאלון בראש ובראשונה. אנו ממליצים לבקש את אישורו של האדם על מנת לעיין בה יחד עמו, ואף לשתף אותה עם הגורמים הרלבנטיים.

 

היכן שומרים את תמונת המצב של האדם?

 אנו ממליצים לשמור את תמונת המצב בתיק המשתקם באישורו. 

 

שאלות שנוגעות למשוב

האם דוח המשוב עבור המסגרת מכיל שמות ופרטים של משתקמים ואנשי צוות?

 לא. המשוב משקף את תשובות אנשי הצוות והצרכנים במסגרת באופן אנונימי.

 

מתי מקבלים את המשוב המסגרתי?

 את המשוב למסגרת מקבלים כשנה לאחר מילוי השאלונים במסגרת. זאת מכיוון שלמשוב המסגרתי יכנסו נתוניהם של כל מקבלי השירות שענו על השאלון, גם במסגרות אחרות. לצורך כך, יש לוודא כי איסוף הנתונים הושלם בכל המסגרות השונות במחוז במהלך השנה.

 

האם כל המסגרות שמילאו בהן שאלונים יקבלו משוב?

 לא. משוב מסגרתי יופק אך ורק למסגרות שיגיעו לאחוז מילוי מספק לצורך הוצאת משוב מהימן (כ-70 אחוזי היענות).

 

מי מקבל את המשוב המסגרתי?

המשוב המסגרתי מועבר למנהל המסגרת, המנהל המקצועי בשירות ולנציגי סל שיקום רלבנטיים במחוז.

אגף לבריאות הנפש, משרד הבריאות

The Lazlo N.Tauber Family Foundation

המרכז להכשרה ולחקר שירותים ומדיניות

Please publish modules in offcanvas position.